Zeus, Posejdon, Hipokrates, Arystoteles … Z kim po drodze było Kopernikowi?

Na to i wiele innych pytań uczniowie kl.VI znaleźli odpowiedź w trakcie wyjazdu edukacyjnego do Grecji, który odbył się w ramach realizowanego w naszej szkole projektu „Uratować HISTORIĘ”.

Sześciodniowy pobyt w kraju – kolebce nauki w całości został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna, akcja KA229.

Misja, której podjęli się szóstoklasiści wraz ze swoimi rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Tyrnavos (miejscowość w centralnej Grecji regionu Larissa położonego na równinie Tesalskiej) miała na celu odnalezienie remedium na bolączki blednącej HISTORII. Inspirowani grecką przyrodą i kulturą oraz zamiłowaniem greckich filozofów do nauki i sztuki wspólnie uczestniczyli w warsztatach plastycznych i muzycznych, nie stronili od tańca, sportu i … robotyki. Z odwagą badali i odkrywali starożytne i średniowieczne budowle. Poznając pradzieje Ziemii, dowiedzieli jak ukształtowały się legendarne skały Meteory, a obserwacje uwiecznili w szkicu węglem, które dziś podziwiać możemy na ścianach szkolnych korytarzy naszej szkoły oraz Biblioteki Gminnej w Purdzie.

Poniższa fotorelacja wraz z opisami odkryje rąbka tajemnicy przygód, których doświadczyli uczniowie wraz z wychowawczynią oraz nauczycielami: matematyki, historii i plastyki w trakcie lekcji w niecodziennej scenerii.

By zapewnić sobie dar pięknego i mądrego wysławiania, należy złapać Arystotelesa za duży palec u nogi …., co każdy uczynił ?

By admin

Skip to content